Thursday, March 24, 2011

Bengkel "View of Success" V.I.O.S 2011



Jemputan kepada semua rakan-rakan mahasiswa tahun akhir! :)  Sebagai langkah awal dalam menyiapkan diri semua mahasiswa tahun akhir ke alam kerjaya, saya selaku Majlis Perwakilan Pelajar FST dibantu oleh rakan sekerja, MPP Nurul Mardhiah Kamaruddin (MPP FST Tahun 3/4) dan dengan kerjasama PMFST akan mengadakan satu bengkel interview dan penulisan resume & CV: BENGKEL "VIEW OF SUCCESS"-V.I.O.S yang akan diadakan pada 2 April 2011  (Sabtu) bermula jam 8.30 pagi sehingga 2.00 petang bertempat di Auditorium Siswa, Pusanika


Menurut Prof. Dr. Shahidan Radiman, Timbalan Dekan Prasiswazah, Alumni dan Masyarakat FST, dalam sesi beramah-mesra MPP FST bersama Timbalan Dekan FST pada 28 Febuari 2011 yang lalu, salah satu faktor yang menyumbang kepada peningkatan kadar pengangguran mahasiswa lepasan universiti adalah kegagalan ketika sesi temuduga kerana semasa sesi ini dijalankan, terdapat banyak soalan yang berbentuk tricky bagi mengecam personaliti dan psikologi pelajar sebelum mereka diterima sebagai pekerja dan front liner bagi syarikat atau industri yang terlibat. Cara penulisan resume atau CV juga merupakan salah satu aspek penting yang diambil kira dalam menentukan samada seseorang itu diterima atau tidak bagi menjawat jawatan yang dikehendaki.


Justeru, atas kesedaran ini dan demi melaksanakan manifesto yang telah saya janjikan, slot bengkel ini disediakan khusus untuk rakan-rakan tahun akhir sekalian. Ayuh, kita persiapkan diri demi menjamin masa depan bersama.


"Anda bekerja, saya bekerja. Anda bahagia, saya bahagia :) "


Pendaftaran dibuka mulai 25/3/2011 - 30/3/2011 di kaunter bilik PMFST atau melalui sms ke nombor :
014-8172604 (Izati Othman)


Bayaran : RM 3.00 
Makanan dan sijil disediakan.

Sebarkan~

Sebarang pertanyaan, boleh hubungi :
Nor Amalina Sazali
MPP FST Tahun 3/4.
013-3731928

0 comments:

Post a Comment

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Templates